Zalando
Zalando je největší online obchod s módou a obuví v Evropě. Založen byl v roce 2008 v Berlíně jako prodejce bot inspirovaný americkou firmou Zappos. Postupně se rozšířil do 17 evropských zemí a nabídl více než 3500 značek oblečení, doplňků, streetwearu, tenisek a sportovního oblečení. Zalando má dva základní způsoby podnikání: velkoobchodní model a partnerský program. Ve velkoobchodním modelu si Zalando kupuje zboží od dodavatelů za velkoobchodní ceny a prodává je zákazníkům za maloobchodní ceny. Zisk je dán rozdílem mezi těmito cenami. Zalando se snaží maximalizovat svůj zisk tím, že nabízí široký výběr produktů, inspirativní a personalizovaný zákaznický zážitek, bezplatnou dopravu i vrácení zboží a různé možnosti platby. V partnerském programu si Zalando účtuje provizi od značek, které chtějí prodávat na jeho platformě. Výše provize není veřejně známá. Partneři mají přístup k obrovské zákaznické základně Zalanda a mohou využít jeho technologické řešení pro logistiku, mobilní nákupy, zákaznický servis a distribuci. Zalando také nabízí partnery služby jako brand solution service, která jim umožňuje prodávat pod svou vlastní značkou, nebo marketingové služby, které jim pomáhají oslovit správné cílové skupiny. Zalando také vydělává na reklamách umístěných na svém webu a aplikaci. Reklamy jsou zaměřeny na produkty nebo služby související s módou a životním stylem.